in Nederland - Reisverslag uit Holland, Nederland van Corine Kooi - WaarBenJij.nu in Nederland - Reisverslag uit Holland, Nederland van Corine Kooi - WaarBenJij.nu

in Nederland

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

20 Mei 2011 | Nederland, Holland

Uiteindelijk heb ik twee weken in het ziekenhuis gelegen. Elke dag ging het een stukje beter. Ze hebben een buikoperatie uitgevoerd en de wond is 21 (!!) cm. De eerste dag kon ik zelfstandig niets. Gelukkig is het personeel in dat ziekenhuis heel aardig en hielpen me met alles. Niets was ze teveel! De afdelingsarts kwam uit Armenie, en spreekt Russisch, dat kwam voor mij dus goed uit. Verder werkte er een verpleegster uit Oekraine, dus ook daarmee kon ik Russisch spreken. Daarnaast was er een tolk Russisch-Hongaars in dienst, dit omdat er zoveel Oekraieners daar naar het ziekenhuis gaan, de slechte Oekraiense ziekenhuizen ontwijkend. En als laatste redmiddel had ik nog mijn slechte Hongaars achter de hand. De zusters moesten er af en toe wel om lachen...

Het eten in het ziekenhuis was prima. 's Ochtends en 's avonds twee wittebolltjes met kaas, ham, worst, jam of honing. Het warme eten een bord soep en een bord warm eten. Ook steeds wat lekkers tussendoor zoals een cakeje, chocolade ei met pasen, appelmoes, o.i.d. Een keer lustte ik de lunch echt niet. Macaroni met suiker en walnotenschaafsel (probeer het eens uit!!)

Precies twee weken na de opname ben ik ontslagen uit het ziekenhuis. De drain was eruit, de hechtingen waren eruit en het ging gewoon goed. Joost (www.handsnfeet.nl) heeft me opgehaald. We zijn eerst ff langs te Mac gereden... Ik ben er geen echte fan van, maar het smaakte me nu prima! Bij de grens Hongarije-Oekraine was het druk. We schatte het op 3 uur wachten. Dus Joost is met mijn medisch rapport naar de douanepost gelopen. Zowel bij de Hongaarse als de Oekraiense post kregen we voorrang. Gelukkig duurde het al met al een uurtje. Ja... en dan de Oekraiense hobbelige wegen. Ik voelde mijn buik en wond trekken en heen en weer schudden. Het was niet echt een fijn gevoel.

De dag nadat ik thuis gekomen ben, ben ik meteen met de Nederlandse huisarts gaan bellen en afspraken gemaakt in het ziekenhuis. Immers moet ik na controle krijgen en medicijnen. Tijdens de operatie hebben ze een cyste weggehaald tgv een appel. De diagnose is inderdaad vastgesteld op endometriose. Om herhaling te voorkomen is medicatie nodig. De Hongaarse arts adviseerde daarvoor naar Nederland te gaan.
Gelukkig kon ik meereizen met andere NLers die mijn koffer enzo konden dragen. Ik mag immers tot 6 weken na de operatie niet tillen, rekken en strekken. Sinds afgelopen maandag ben ik dus in Nederland. De wijkverpleegkundige komt dagelijks een anti-trombose spuit zetten. A.s. maandag hoor ik of ik daarmee door moet gaan. Tevens hoop ik dan duidelijk te krijgen hoelang ik in Nederland moet blijven. Ik ga ervanuit nog een week of drie. Wat onderzoeken, uitslag en medicijnvoorschrift. Dat moet lukken in drie weken toch?

Iedereen super bedankt voor mails, smsjes, gebed, kaarten en telefoontjes. Het zijn teveel reacties om iedereen persoonlijk te bedanken, maar het heeft me echt heel goed gedaan.

  • 20 Mei 2011 - 11:55

    Corine:

    O ja, foto's krijg ik er ff niet op. Misschien later...

  • 20 Mei 2011 - 16:28

    Evelien En Mark:

    He Corine,

    Fijn dat je nu even in Nederland bent. Ik hoop voor je dat het lukt in drie weken....maar geef je zelf ook even goed de tijd om te herstellen!!!

    Rustig aan en we horen/lezen wel weer hoe het gaat.

    Groetjes Mark en Evelien

  • 20 Mei 2011 - 17:59

    Ellen:

    He nichtje,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. En inderdaad zoals Mark en Evelien al schrijven: Neem de tijd. Een week meer maakt niet zoveel uit op een mensenleven. Veel beterschap en de groetjes aan je moeder en oom Dick.

    Ellen

  • 20 Mei 2011 - 17:59

    Hans En Inge:

    Hoi Corine,
    Nou, dat was (is) heftig hoor! Fijn dat het nu weer beter gaat. Sterkte!
    Tot ziens!

  • 09 Juni 2011 - 17:13

    Alette:

    Hoi Corine,

    Hoorde onlangs van Hans en Inge wat er was gebeurd. Hoop dat je inmiddels goed bent opgeknapt. Doe lekker rustig aan!

    Groetjes Alette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Holland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2012

Pasen

22 September 2011

Oekraiense begrafenis

20 Mei 2011

in Nederland

25 April 2011

met Pasen in het ziekenhuis

11 Maart 2011

glas leegdrinken of niet?
Corine

Sinds november 1998 woon en werk ik in Oekraine. Wat begon met een jaar, liep uit tot aan de dag van vandaag. In Oekraine doe ik zendings- en humanitair werk door me in te zetten voor weeskinderen, arme gezinnen, doven en iedereen die zo op mijn pad komt.

Actief sinds 16 Jan. 2010
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 29917

Voorgaande reizen:

09 November 1998 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: